OPIS RADIONICA

ZDRAV DUH U ZDRAVOM TIJELU, Dario Cifrek - Kolarić, DV Šarena loptica

Igra i vježbanje u prirodi pozitivno djeluju na cjelokupni razvoj djeteta te potiču kreativnost, maštu i slobodu u razmišljanju. Kako? Mnogo je prirodnih elemenata koji potiču na kretanje, tj. umjetnost u motoričkom izražavanju i stvaranju. Na ovoj radionici igrajući se s elementima iz prirode, zagrijat ćemo naša tijela, duh i um na malo drugačiji, šareni način te ga pripremiti za buduća opterećenja i rasterećenja. Iskoristiti ćemo predivan jesenski dan, ljepotu prirode i zajedno uživati u novim iskustvima. Svoje tijelo ćemo osvježiti i vratiti ga u kondiciju kroz kreativne vježbe.

VESELA POTRAGA, Alen Ptičar, DV Petar Pan Zagreb

Mediji, mobiteli i Internet imaju značajan utjecaj na djecu, odgoj i obrazovanje veću u ranoj dobi. Utjecaj može biti i pozitivan i negativan. Može li se pobjeći od medija? Treba li se pobjeći od medija? Na ovoj radionici dobit ćete ideje i načine kako pomoću medijske umjetnosti pozitivno djelovati na odgoj, obrazovanje, rast i razvoj djeteta. Prevladavanje izazova, povezivanje s prirodom, snalaženje u prirodi, umjetničko i kreativno izražavanje i stvaranje, timski rad samo su neki od pojmova koji opisuju ovu radionicu. Cilj radionice je povezati digitalnu umjetnost i učenje na otvorenom. Sve to na zabavan način.

KREATIVNI PLES U PRIRODI, Ivana Balić, Edukacijski centar Lemur

Kreativni i ples je zabavan i inspirativan način plesanja koji potiče kreativnost i samopouzdanje kod djece. Trenutno je jedan od izuzetnijih suvremenih pedagoških i nastavnih pristupa koji značajno pomaže i podržava harmoničan i sveobuhvatan razvoj pojedinca, doprinosi uspostavljanju temeljnih motoričkih vještina u poticanju koordinacije, suradnje i timske suodgovornosti, psihomotornog razvoja i stvaranju ugodnog okruženja.

Na radionici KREATIVNI PLES U PRIRODI polaznici će improvizirati u prirodnom ambijentu vanjskog prostora kombinirajući ples s prirodnim objektima ( drvo, bilje, kamenje, cvijeće …). Uz to radit ćemo Braindance™  u prirodi te plesne kreativne aktivnosti samostalno, u paru i u malim grupama. Polaznici će kreirati glazbu koristeći prirodne objekte i vokalne zvukove.

PRIPOVIJEDANJE PRIČE POMOĆU GRANČICA, Danijela Miklec, Fora priča

Priča je most povezivanja s djecom i od nje sve kreće i u njoj sve završava. Na radionici pripovijedanja i stvaranja priča naučit ćete kako na jednostavan način stvoriti maštovitu priču u kojoj će sva djeca rado sudjelovati. Priča može nastati bez velikih priprema, a može biti uvod za rutinu istraživanja svijeta oko sebe i našeg unutarnjeg svijeta. Priču možemo ispričati o svemu što nas okružuje i sve što nas okružuje može biti motivacija za stvaranje likova i pustolovina. Naučit ćemo kako oblikovati jednostavnu pripovjedačku petlju i potaknuti djecu na maštanje i kreativnost. Većina priča koje smišljamo zajedno s djecom za njih i za nas ima terapeutski karakter, a s ovom ćemo radionicom staviti naglasak i na ekološku dimenziju. Priču ćemo ispričati pomoću predmeta pronađenih u prirodi.

OTKRIJ ČAROLIJU- SASTANAK ZMAJEVA KOD NAJVEĆEG DRVETA LIJEVO OD NAJZELENIJE VLATI TRAVE, Renata Marinković Krvavica, DV Različak

Priča je most povezivanja s djecom i od nje sve kreće i u njoj sve završava. Igrajući se u prirodi dijete razvija koncentraciju, kreativnost, hrabrost, povjerenje, motoričke sposobnosti, gradi odnos s prirodom i trenira svoja osjetila. Djeca kroz igru i podršku odgojitelja odnosno učitelja uče da je pogreška dio učenja i tako razvijaju osjećaj samopouzdanja koji je važan u učenju stranog jezika u ranoj dobi. Na radionici će se sudionici kroz praktičan rad upoznati s metodom učenja stranog jezika uz pomoć tehnika dramske pedagogije s posebnim naglaskom na humor, razvoj samopouzdanja, kretanje  i grupnu dinamiku. Igrajući se, sudionici će razvijati ili osvijestiti vještine koje će im biti temelj za daljnji kreativni razvoj igara za učenje stranog jezika.Na radionici pripovijedanja i stvaranja priča naučit ćete kako na jednostavan način stvoriti maštovitu priču u kojoj će sva djeca rado sudjelovati. Priča može nastati bez velikih priprema, a može biti uvod za rutinu istraživanja svijeta oko sebe i našeg unutarnjeg svijeta. Priču možemo ispričati o svemu što nas okružuje i sve što nas okružuje može biti motivacija za stvaranje likova i pustolovina. Naučit ćemo kako oblikovati jednostavnu pripovjedačku petlju i potaknuti djecu na maštanje i kreativnost. Većina priča koje smišljamo zajedno s djecom za njih i za nas ima terapeutski karakter, a s ovom ćemo radionicom staviti naglasak i na ekološku dimenziju. Priču ćemo ispričati pomoću predmeta pronađenih u prirodi.

GLAZBA SVUDA OKO NAS, Vida Maneštar i Nataša Klarić Bonacci, Music Together centar

Najprofinjenije i najposebnije glazbalo na svijetu posjeduje svatko od nas. To je naše tijelo. Naš glas, naše ruke i noge. Svatko od nas nosi glazbu u sebi i jedinstvene zvukove kojima može s drugima sukreirati glazbena djela u sadašnjem trenutku. Kao roditeljima i odgajateljima dužnost nam je ohrabrivati glazbeno izražavanje djece u spontanim trenucima života kako bi odrasli s uvjerenjem da imaju pravo na vlastiti glazbeni izričaj bez obzira na stupanj edukacije. Na radionici ćemo otkriti koje je sve glazbene igre moguće izvoditi na otvorenom bez klasičnih instrumenata već samo uz pomoć onoga što imamo (naše tijelo) i onoga što pronađemo- granje, kamenje, lišće, plodovi…

IGRAJ SE, ISTRAŽI, DOŽIVI, POKAŽI!, Tihana Lipovec Fraculj, Kreativni centar Košnica

Radionica Igraj se, istraži, doživi, pokaži! kroz dramske igre i vježbe uvodi sudionike u svijet dramskog odgoja. U dramskim aktivnostima uživaju ne samo mali, nego i veliki, a kada se izvode u prirodi to postaje prava čarolija. Cilj radionice je aktivirati dramsku znatiželju polaznika te im ponuditi niz dramskih igara, vježbi i tehnika koje mogu primjenjivati u radu s djecom i tako stvarati planiranu dramsku igru koja će omogućiti djeci da izraze i istražuju svoje osjećaje te tako razvijaju kreativnost i svoje socioemocionalne vještine, stječu samopouzdanje, empatiju, toleranciju i razvijaju svoje govorne sposobnosti.

PRIRODA - MULTISENZORNA OKOLINA ZA DJEČJE ISTRAŽIVANJE I LIKOVNO - KREATIVNO IZRAŽAVANJE, Svetlana Novaković, Učiteljski fakultet sveučilišta u Zagrebu

Dječje opažanje predmeta i pojava u prirodi nije samo zapamćivanje primljenih informacija, to je cjeloviti proces koji uz osjetnu percepciju uključuje doživljavanje, emocije i misao. Stoga u poticanju djece odrasli trebaju voditi računa o raznolikosti i promjenama dječjih aktivnosti.

Osjetilna iskustva s različitim predmetima i pojavama u neposrednoj okolini i širem okruženju omogućuju djeci da uvijek iznova otkrivaju nove stvari, nadograđuju prethodna iskustva, stvaraju nova značenja. Na ovoj radionici ćemo istraživati prirodne teksture, oblike, boje i sjenu, izrađivat ćemo mandale od prirodnih materijala, pravit ćemo akvarelne boje od latica cvijeća i raditi „sunčeve otiske.“ Priroda se ne koristi kao dodatak, već kao osnova za sve što djeca uče. U naturalističkom učenju iskustva se cijene jer ih pruža okolina, a ne planiraju unaprijed. Odrasli su tu da podrže djecu u otkrivanju prirode, a ne da ih ‘uče’.

TRI,DVA,JEDAN - PIKNIK, Nenad Bratković, Nutriklinika

Raznolikost prehrane djece izrazito je važna za njihov optimalan rast i razvoj. Ipak, ona se u svakodnevici dovoljno ne ispunjava, prije svega, radi navika prehrane djece. U današnjoj prehrani djece uglavnom se stavlja naglasak na prehranu čiji je imperativ “da dijete ima dovoljno energije”  gdje se često gubi iz fokusa ono što je jednako važno, ako ne i važnije: vitaminsko mineralan sastav obroka u svakodnevnoj prehrani. Osim energetskog (kalorijskog) aspekta prehrane, makronutritivan, a posebno mikronutritivan aspekt prehrane djece često je zapostavljen.  Stoga su doručak, međuobroci i deserti vrlo dobri načini kako djeci približiti raznolike i ukusne obroke, te im omogućiti optimalan status makro- i mikronutrijenata za pravilan rast i razvoj. Odgojno obrazovne institucije i roditelji imaju ključnu ulogu u izgradnji prehrambenih navika djece i stvaranja temelja njihovog zdravog odrastanja. Kroz radionicu Tri, dva, jedan – PIKNIK sudionici će kroz praktične i jednostavne primjere naučiti kako u svakodnevnom radu s djecom mogu doprinijeti njihovoj kvalitetnijoj prehrani te ih uključiti u izradu zdravih obroka koji će zadovoljiti sve potrebne nutrijente te im dati potrebnu energetsku vrijednost, a rezultat radionice biti će jedan zabavan i ukusan piknik.

RADIONICA SREĆE, Tihana Lipovec Fraculj i Tamara Vučković, Vježbaonica sreće

Ako ste mislili da se sreća ne može vježbati, „Vježbaonica sreće“ pokazat će vam da je to itekako moguće! Na radionici ćemo jačati: samopouzdanje, optimizam, pozitivan fokus, prisutnost, te saznati koja je to vještina presudna za naš osjećaj sreće i zadovoljstva. Također, osvijestit ćemo i zašto je važno znati reći „ne“ te kako se zauzeti za sebe na asertivan način. Cilj radionice je da se nakon nje osjećate bolje te da neke nove alate ponesete u život.