PETAK 10.09.2021.

REGISTRACIJA SUDIONIKA

Prirodni okoliši mjesta su koju djeca preferiraju u svom rastu i razvoju. Predavanje daje odgovor na pitanje kako kod djece poticati povezanost s prirodom te ju preoblikovati u pozitivne emocije i stavove prema prirodi, koja je uloga odgajatelja kao konstruktora igara u prirodi/okolišu/na otvorenom i poticanju značajnije povezanosti s prirodom te koji su to elementi kurikuluma na koje treba staviti naglaske pri oblikovanju iskustava djece na otvorenom.

Što je šumska pedagogija te koje su njezine dobrobiti na mentalno zdravlje djece? Kroz praktične primjere iz svakodnevice rada u šumskom vrtiću, ovo predavanje daje uvid na koji način djeca sama kreiraju igru i time razvijaju kreativnost, kako kroz slijeđenje vlastitih interesa uče o prirodnim zakonitostima i stječu osjećaj autonomije nad vlastitim procesom učenja, kako kroz slobodnu interakciju razvijaju socijalne vještine i uče rješavati konflikte, te na koji način je osjećaj duboke povezanosti sa prirodnim svijetom povezan sa emocionalnim razvojem djeteta.

SENZORNO POTICAJNO OKRUŽENJE I IGRE NA OTVORENOM
Ivana Štedul, 
SENZOGYM
Cilj radionice je osvjestiti kod polaznika mogućnosti korištenja znanja vezanih uz ranu stimulaciju
kako bi kroz razvojne aktivnosti mogli kreirati maksimalno poticajno okruženje za djecu
u odgojno – obrazovnim skupinama. Radionica će Vam pružiti konkretan prikaz aktivnosti koje se mogu provoditi s djecom prema razvojnim fazama u kojima se nalaze, tips & tricks za senzorno poticajno okruženje u vanjskom prostoru te kako u istom uključiti i poticati djecu na samostalno kreiranje senzorno poticajnih igara.


KO LATICE SVOJE TAJ MALI CVIJET, RAŠIRITI ĆU RUKE ZA CIJELI SVIJET.
Alen Guca, 
Šumska vila, Zagreb
Na ovoj radionici polaznići će igrati ritmičke igre prožete imaginacijama predškolske dobi sa naročitom dinamičkom strukturom, a sve kroz pokret i ples, uz objašnjenje i značaj pojedinih pokreta. Polaznici će također imati priliku euritminskim pokretima uprizoriti bajku pretočenu u rimu i ritam. Radionica koju obilježavaju kretnje uz pjevanje.


ZNANOST U PRIRODI
Lana Kihas, 
DV Petar Pan, Zagreb
Gledajući, slušajući i prateći djetetove potrebe za kretanjem i interesom za boravkom na zraku u DV Petar Pan provodimo projekt „Znanost u prirodi“ s ciljem učenja u prirodi. Priroda nudi mnogo resursa za učenje, a koji su to materijali, igre i aktivnosti glavni su sadržaj ove radionice. Sudionici radionice imati će priliku istraživati mogućnosti koje znanost može pružiti za učenje na otvorenom. Tema aktivnosti koje će se provoditi su biljke, životinje, materijali, godišnja doba, staništa, stijene, svjetlost, zvuk, sile i magneti, planeta Zemlja i svemir.


ZAJEDNIČKI IZAZOVI – TRČI, DOŽIVI, OSJETI…
Silvija Zlatar, 
Božena Perić, 
DV Matija Gubec, Zagreb
Dugogodišnjim iskustvom rada te promatrajući djecu i njihovu motiviranost za rad u prirodnom okruženju, u DV Matija Gubec uvidjeli su važnost provedbe kvalitetnog boravka djece na otvorenome. Na ovoj radionici polaznici će se igrati ik retati na otvorenom s ciljem poticanja socioemocionalnog razvoja djece. Kroz igre ćete se upoznavati, dijeliti, surađivati, vidjeti što nam je zajedničko, a u čemu smo različiti te ćete se usmjeriti na svoje emocije.


IGRA U PRIRODI KAO POTICAJ SPOZNAJNOM RAZVOJU DJETETA
Arijana Plahutar, 
DV Sunčana
Danas su djeca od najranije dobi angažirana dvodimenzionalnim aktivnostima kao što su TV, kompjutor, play-station, tj. aktivnostima koje podrazumijevaju višesatno mirovanje djeteta i izostanak tjelesne aktivnosti. Ipak, kretanje je djetetova nasušna potreba, važna za djetetov cjelokupni rast i razvoj. Redovito izvođenje tjelesnih aktivnosti u predškolskoj dobi nije usmjereno samo na stjecanje motoričkih vještina, već donosi višestruke dobrobiti: potiče izmjenu tvari u organizmu, razvoj koštano-vezivnog i živčano-mišićnog sustava, prevenira bolesti, osigurava kontrolu tjelesne težine i pruža
zaštitu mentalnog zdravlja. Isto tako, redovitim tjelesnim vježbanjem potiče se i spoznajni razvoj djeteta pa tako i postizanje boljih rezultata djetetova učenja. Naime, suvremena znanstvena istraživanja razvoja mozga potvrđuju da spoznajni razvoj djeteta ovisi o razgranatosti sinapsi u kori velikog mozga. Veći broj sinapsi znači brže i bolje provođenje informacija među moždanim stanicama, a time i bolji proces učenja, zaključivanja i pamćenja. A upravo je djetetova tjelesna aktivnost zaslužna za razvoj najvećeg broja sinapsi, posebice ako se tjelesna aktivnost odvija na otvorenom prostoru.
Na temelju svega navedenog postavlja se pitanje: kako ciljano osmisliti kvalitetnu aktivnost koja će potaknuti razvoj, ali i zabaviti dijete? Koje elemente trebamo zadovoljiti? Kako kreirati poticaje u zatvorenom prostoru kada meteorološke prilike ne dozvoljavaju boravak na zraku, a da zadovoljimo iste elemente? Radionica nudi jednostavna rješenja na ova pitanja – aktivnosti koje su lako provedive, kako u dječjem vrtiću uz odgojno-obrazovne stručnjake, tako i u svakoj obitelji uz malo roditeljskog slobodnog vremena odvojenog za igru i zabavu.

SENZORNO POTICAJNO OKRUŽENJE I IGRE NA OTVORENOM
Ivana Štedul,
SENZOGYM
Cilj radionice je osvjestiti kod polaznika mogućnosti korištenja znanja vezanih uz ranu stimulaciju
kako bi kroz razvojne aktivnosti mogli kreirati maksimalno poticajno okruženje za djecu
u odgojno – obrazovnim skupinama. Radionica će Vam pružiti konkretan prikaz aktivnosti koje se mogu provoditi s djecom prema razvojnim fazama u kojima se nalaze, tips & tricks za senzorno poticajno okruženje u vanjskom prostoru te kako u istom uključiti i poticati djecu na samostalno kreiranje senzorno poticajnih igara.

KO LATICE SVOJE TAJ MALI CVIJET, RAŠIRITI ĆU RUKE ZA CIJELI SVIJET.
Alen Guca, 
Šumska vila, Zagreb
Na ovoj radionici polaznići će igrati ritmičke igre prožete imaginacijama predškolske dobi sa naročitom dinamičkom strukturom, a sve kroz pokret i ples, uz objašnjenje i značaj pojedinih pokreta. Polaznici će također imati priliku euritminskim pokretima uprizoriti bajku pretočenu u rimu i ritam. Radionica koju obilježavaju kretnje uz pjevanje.

ZNANOST U PRIRODI
Lana Kihas, 
DV Petar Pan, Zagreb
Gledajući, slušajući i prateći djetetove potrebe za kretanjem i interesom za boravkom na zraku u DV Petar Pan provodimo projekt „Znanost u prirodi“ s ciljem učenja u prirodi. Priroda nudi mnogo resursa za učenje, a koji su to materijali, igre i aktivnosti glavni su sadržaj ove radionice. Sudionici radionice imati će priliku istraživati mogućnosti koje znanost može pružiti za učenje na otvorenom. Tema aktivnosti koje će se provoditi su biljke, životinje, materijali, godišnja doba, staništa, stijene, svjetlost, zvuk, sile i magneti, planeta Zemlja i svemir.

ZAJEDNIČKI IZAZOVI – TRČI, DOŽIVI, OSJETI…
Silvija Zlatar, 
Božena Perić, 
DV Matija Gubec, Zagreb
Dugogodišnjim iskustvom rada te promatrajući djecu i njihovu motiviranost za rad u prirodnom okruženju, u DV Matija Gubec uvidjeli su važnost provedbe kvalitetnog boravka djece na otvorenome. Na ovoj radionici polaznici će se igrati i kretati na otvorenom s ciljem poticanja socioemocionalnog razvoja djece. Kroz igre ćete se upoznavati, dijeliti, surađivati, vidjeti što nam je zajedničko, a u čemu smo različiti te ćete se usmjeriti na svoje emocije.

IGRA U PRIRODI KAO POTICAJ SPOZNAJNOM RAZVOJU DJETETA
Arijana Plahutar, 
DV Sunčana

Danas su djeca od najranije dobi angažirana dvodimenzionalnim aktivnostima kao što su TV, kompjutor, play-station, tj. aktivnostima koje podrazumijevaju višesatno mirovanje djeteta i izostanak tjelesne aktivnosti. Ipak, kretanje je djetetova nasušna potreba, važna za djetetov cjelokupni rast i razvoj.
Redovito izvođenje tjelesnih aktivnosti u predškolskoj dobi nije usmjereno samo na stjecanje motoričkih vještina, već donosi višestruke dobrobiti: potiče izmjenu tvari u organizmu, razvoj koštano-vezivnog i živčano-mišićnog sustava, prevenira bolesti, osigurava kontrolu tjelesne težine i pruža
zaštitu mentalnog zdravlja. Isto tako, redovitim tjelesnim vježbanjem potiče se i spoznajni razvoj djeteta pa tako i postizanje boljih rezultata djetetova učenja. Naime, suvremena znanstvena istraživanja razvoja mozga potvrđuju da spoznajni razvoj djeteta ovisi o razgranatosti sinapsi u kori velikog mozga. Veći broj sinapsi znači brže i bolje provođenje informacija među moždanim stanicama, a time i bolji proces učenja, zaključivanja i pamćenja. A upravo je djetetova tjelesna aktivnost zaslužna za razvoj najvećeg broja sinapsi, posebice ako se tjelesna aktivnost odvija na otvorenom prostoru.
Na temelju svega navedenog postavlja se pitanje: kako ciljano osmisliti kvalitetnu aktivnost koja će potaknuti razvoj, ali i zabaviti dijete? Koje elemente trebamo zadovoljiti? Kako kreirati poticaje u zatvorenom prostoru kada meteorološke prilike ne dozvoljavaju boravak na zraku, a da zadovoljimo iste elemente? Radionica nudi jednostavna rješenja na ova pitanja – aktivnosti koje su lako provedive, kako u dječjem vrtiću uz odgojno-obrazovne stručnjake, tako i u svakoj obitelji uz malo roditeljskog slobodnog vremena odvojenog za igru i zabavu.

Postojeća istraživanja pokazuju da rizična igra ima značajnu ulogu u učenju i razvoju djece. Uz neosporne dobrobiti rizične igre, u našoj kulturi takva igra predstavlja društveni tabu – barem u razgovornom kontekstu. Ovo predavanje je svojevrsna vremenska kapsula koja će nas vratiti u vrijeme kada su ulice i dvorišta odjekivali s “Tko se nije skrio, …”. Ista vremenska kapsula pomaže nam otkriti kada smo i zašto djecu omotali u “pokrivač opreza” te možemo li ga odmotati.

SUBOTA 11.09.2021.

REGISTRACIJA SUDIONIKA

Predavanje će prikazati pregled relevantnih istraživanja o motoričkom razvoju djece i njihove aktualne potrebe, suvremene izazove kineziologije u ustanovama ranog odgoja i načine (primjere) integracije pokreta u svakodnevni odgojno-obrazovni proces.Poseban će naglasak biti na teoriji integriranog učenja uz pokret, novom pristupu neposrednom radu i primjerima iste u svim standardnim prostornim okruženjima dječjeg vrtića.

Može li Ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje – dječji vrtić biti mjesto življenja djece i odraslih u skladu s (njihovom) prirodom. Mi u Planetu mašte vjerujemo da može. DV Planet mašte u 2. godine svoga postojanja može se pohvaliti titulom Međunarodne eko škole, kvalitetnom vlastitom kuhinjom gdje se namirnice nabavljaju od lokalnih OPG-ova, implementiranim NTC – sustavom učenja, implementiranim ranim učenjem engleskog jezika, implementiranim sportskim programom u suradnji s Mariom Mlinarićem, implementiranim logopedskim praćenjem djece te implementiranim matematičko – istraživačkim radionicama. Kako to izgleda u praksi i koliko je moguće sve objediniti u vrtićku svakodnevnicu imat ćete prilike čuti na predavanju.

SENZORNO POTICAJNO OKRUŽENJE I IGRE NA OTVORENOM
Ivana Štedul, 
SENZOGYM
Cilj radionice je osvjestiti kod polaznika mogućnosti korištenja znanja vezanih uz ranu stimulaciju
kako bi kroz razvojne aktivnosti mogli kreirati maksimalno poticajno okruženje za djecu
u odgojno – obrazovnim skupinama. Radionica će Vam pružiti konkretan prikaz aktivnosti koje se mogu provoditi s djecom prema razvojnim fazama u kojima se nalaze, tips & tricks za senzorno poticajno okruženje u vanjskom prostoru te kako u istom uključiti i poticati djecu na samostalno kreiranje senzorno poticajnih igara.


KO LATICE SVOJE TAJ MALI CVIJET, RAŠIRITI ĆU RUKE ZA CIJELI SVIJET.
Alen Guca, 
Šumska vila, Zagreb
Na ovoj radionici polaznići će igrati ritmičke igre prožete imaginacijama predškolske dobi sa naročitom dinamičkom strukturom, a sve kroz pokret i ples, uz objašnjenje i značaj pojedinih pokreta. Polaznici će također imati priliku euritminskim pokretima uprizoriti bajku pretočenu u rimu i ritam. Radionica koju obilježavaju kretnje uz pjevanje.


ZNANOST U PRIRODI
Lana Kihas, 
DV Petar Pan, Zagreb
Gledajući, slušajući i prateći djetetove potrebe za kretanjem i interesom za boravkom na zraku u DV Petar Pan provodimo projekt „Znanost u prirodi“ s ciljem učenja u prirodi. Priroda nudi mnogo resursa za učenje, a koji su to materijali, igre i aktivnosti glavni su sadržaj ove radionice. Sudionici radionice imati će priliku istraživati mogućnosti koje znanost može pružiti za učenje na otvorenom. Tema aktivnosti koje će se provoditi su biljke, životinje, materijali, godišnja doba, staništa, stijene, svjetlost, zvuk, sile i magneti, planeta Zemlja i svemir.


ZAJEDNIČKI IZAZOVI – TRČI, DOŽIVI, OSJETI…
Silvija Zlatar, 
Božena Perić, 
DV Matija Gubec, Zagreb
Dugogodišnjim iskustvom rada te promatrajući djecu i njihovu motiviranost za rad u prirodnom okruženju, u DV Matija Gubec uvidjeli su važnost provedbe kvalitetnog boravka djece na otvorenome. Na ovoj radionici polaznici će se igrati ik retati na otvorenom s ciljem poticanja socioemocionalnog razvoja djece. Kroz igre ćete se upoznavati, dijeliti, surađivati, vidjeti što nam je zajedničko, a u čemu smo različiti te ćete se usmjeriti na svoje emocije.


IGRA U PRIRODI KAO POTICAJ SPOZNAJNOM RAZVOJU DJETETA
Arijana Plahutar, 
DV Sunčana
Danas su djeca od najranije dobi angažirana dvodimenzionalnim aktivnostima kao što su TV, kompjutor, play-station, tj. aktivnostima koje podrazumijevaju višesatno mirovanje djeteta i izostanak tjelesne aktivnosti. Ipak, kretanje je djetetova nasušna potreba, važna za djetetov cjelokupni rast i razvoj. Redovito izvođenje tjelesnih aktivnosti u predškolskoj dobi nije usmjereno samo na stjecanje motoričkih vještina, već donosi višestruke dobrobiti: potiče izmjenu tvari u organizmu, razvoj koštano-vezivnog i živčano-mišićnog sustava, prevenira bolesti, osigurava kontrolu tjelesne težine i pruža
zaštitu mentalnog zdravlja. Isto tako, redovitim tjelesnim vježbanjem potiče se i spoznajni razvoj djeteta pa tako i postizanje boljih rezultata djetetova učenja. Naime, suvremena znanstvena istraživanja razvoja mozga potvrđuju da spoznajni razvoj djeteta ovisi o razgranatosti sinapsi u kori velikog mozga. Veći broj sinapsi znači brže i bolje provođenje informacija među moždanim stanicama, a time i bolji proces učenja, zaključivanja i pamćenja. A upravo je djetetova tjelesna aktivnost zaslužna za razvoj najvećeg broja sinapsi, posebice ako se tjelesna aktivnost odvija na otvorenom prostoru.
Na temelju svega navedenog postavlja se pitanje: kako ciljano osmisliti kvalitetnu aktivnost koja će potaknuti razvoj, ali i zabaviti dijete? Koje elemente trebamo zadovoljiti? Kako kreirati poticaje u zatvorenom prostoru kada meteorološke prilike ne dozvoljavaju boravak na zraku, a da zadovoljimo iste elemente? Radionica nudi jednostavna rješenja na ova pitanja – aktivnosti koje su lako provedive, kako u dječjem vrtiću uz odgojno-obrazovne stručnjake, tako i u svakoj obitelji uz malo roditeljskog slobodnog vremena odvojenog za igru i zabavu.

SENZORNO POTICAJNO OKRUŽENJE I IGRE NA OTVORENOM
Ivana Štedul, 
SENZOGYM
Cilj radionice je osvjestiti kod polaznika mogućnosti korištenja znanja vezanih uz ranu stimulaciju
kako bi kroz razvojne aktivnosti mogli kreirati maksimalno poticajno okruženje za djecu
u odgojno – obrazovnim skupinama. Radionica će Vam pružiti konkretan prikaz aktivnosti koje se mogu provoditi s djecom prema razvojnim fazama u kojima se nalaze, tips & tricks za senzorno poticajno okruženje u vanjskom prostoru te kako u istom uključiti i poticati djecu na samostalno kreiranje senzorno poticajnih igara.

KO LATICE SVOJE TAJ MALI CVIJET, RAŠIRITI ĆU RUKE ZA CIJELI SVIJET.
Alen Guca, 
Šumska vila, Zagreb
Na ovoj radionici polaznići će igrati ritmičke igre prožete imaginacijama predškolske dobi sa naročitom dinamičkom strukturom, a sve kroz pokret i ples, uz objašnjenje i značaj pojedinih pokreta. Polaznici će također imati priliku euritminskim pokretima uprizoriti bajku pretočenu u rimu i ritam. Radionica koju obilježavaju kretnje uz pjevanje.

ZNANOST U PRIRODI
Lana Kihas, 
DV Petar Pan, Zagreb
Gledajući, slušajući i prateći djetetove potrebe za kretanjem i interesom za boravkom na zraku u DV Petar Pan provodimo projekt „Znanost u prirodi“ s ciljem učenja u prirodi. Priroda nudi mnogo resursa za učenje, a koji su to materijali, igre i aktivnosti glavni su sadržaj ove radionice. Sudionici radionice imati će priliku istraživati mogućnosti koje znanost može pružiti za učenje na otvorenom. Tema aktivnosti koje će se provoditi su biljke, životinje, materijali, godišnja doba, staništa, stijene, svjetlost, zvuk, sile i magneti, planeta Zemlja i svemir.

ZAJEDNIČKI IZAZOVI – TRČI, DOŽIVI, OSJETI…
Silvija Zlatar, 
Božena Perić, 
DV Matija Gubec, Zagreb
Dugogodišnjim iskustvom rada te promatrajući djecu i njihovu motiviranost za rad u prirodnom okruženju, u DV Matija Gubec uvidjeli su važnost provedbe kvalitetnog boravka djece na otvorenome. Na ovoj radionici polaznici će se igrati i kretati na otvorenom s ciljem poticanja socioemocionalnog razvoja djece. Kroz igre ćete se upoznavati, dijeliti, surađivati, vidjeti što nam je zajedničko, a u čemu smo različiti te ćete se usmjeriti na svoje emocije.

IGRA U PRIRODI KAO POTICAJ SPOZNAJNOM RAZVOJU DJETETA
Arijana Plahutar, 
DV Sunčana
Danas su djeca od najranije dobi angažirana dvodimenzionalnim aktivnostima kao što su TV, kompjutor, play-station, tj. aktivnostima koje podrazumijevaju višesatno mirovanje djeteta i izostanak tjelesne aktivnosti. Ipak, kretanje je djetetova nasušna potreba, važna za djetetov cjelokupni rast i razvoj. Redovito izvođenje tjelesnih aktivnosti u predškolskoj dobi nije usmjereno samo na stjecanje motoričkih vještina, već donosi višestruke dobrobiti: potiče izmjenu tvari u organizmu, razvoj koštano-vezivnog i živčano-mišićnog sustava, prevenira bolesti, osigurava kontrolu tjelesne težine i pruža
zaštitu mentalnog zdravlja. Isto tako, redovitim tjelesnim vježbanjem potiče se i spoznajni razvoj djeteta pa tako i postizanje boljih rezultata djetetova učenja. Naime, suvremena znanstvena istraživanja razvoja mozga potvrđuju da spoznajni razvoj djeteta ovisi o razgranatosti sinapsi u kori velikog mozga. Veći broj sinapsi znači brže i bolje provođenje informacija među moždanim stanicama, a time i bolji proces učenja, zaključivanja i pamćenja. A upravo je djetetova tjelesna aktivnost zaslužna za razvoj najvećeg broja sinapsi, posebice ako se tjelesna aktivnost odvija na otvorenom prostoru.
Na temelju svega navedenog postavlja se pitanje: kako ciljano osmisliti kvalitetnu aktivnost koja će potaknuti razvoj, ali i zabaviti dijete? Koje elemente trebamo zadovoljiti? Kako kreirati poticaje u zatvorenom prostoru kada meteorološke prilike ne dozvoljavaju boravak na zraku, a da zadovoljimo iste elemente? Radionica nudi jednostavna rješenja na ova pitanja – aktivnosti koje su lako provedive, kako u dječjem vrtiću uz odgojno-obrazovne stručnjake, tako i u svakoj obitelji uz malo roditeljskog slobodnog vremena odvojenog za igru i zabavu.